Jak vytvarovat problematické partie

Problematické partie, tedy ty, kde se velmi "rád" ukládá tuk, je důležité zpevňovat a tvarovat. Jedná se hlavně o břicho, nohy (hlavně stehna) a hýždě. Ženy s těmito partiemi bojují více než muži.

Za ideální ženskou postavou vždy stojí správné cviky a jídelníček.

Pokud máte tendenci k ukládání tuku v oblasti bříška, boků i zadečku, měli by jste vyloučit z jídelníčku především jednoduché cukry (sladkosti, ale i přezrálé ovoce, sušené a konzervované ovoce, med a slazené nápoje ...) a výrazně omezit složené sacharidy (pečivo včetně celozrnného, rýži, brambory, těstoviny, moučná jídla, uzeniny s nízkým podílem masa ...).

Jaké cvičení zvolit?

Aby mělo cvičení efekt, musí být pravidelné a dostatečně dlouhé. A nestačí jen posilovat ...

Chcete-li tělo nejen vytvarovat, ale také se zbavit tuku, přidejte k níže uvedeným cvikům alespoň 3x týdně minimálně 30 minut pohybu v aerobním pásmu - rotoped, veslařský nebo krosový trenažér, kruhový trénink, rychlá chůze, běh, jízda na kole, plavání, tanec, alpinning, spinning apod.

Dřepy - pro nohy to nejlepší

Jeden z nejlepších cviků na hýždě a nohy je správně provedený dřep. Štíhlé a pevné nohy vykouzlí také výpady vzad a vpřed.

Při výpadu musí být špička vždy před kolenem. Pokud chcete zapojit i ruce, můžete v nich držet činky.

Břicho zpevňujte s citem

Pokud máte problémy s ukládáním tuků právě v této partii, může být problém si bříško proštíhlit, a to i navzdory tomu, že posilujete v kombinaci s aerobním pohybem.

Častým viníkem může být například i blížící se menopauza. Organismus si totiž střádá tukové zásoby pro životní etapu, v níž postupně vyhasíná produkce estrogenů a hlavním "výrobcem" těchto hormonů se stává tuková tkáň.

Cvičením se sice leccos zachrání (ideálním cvikem na břicho je kris-kros), ale přesto ... Aby Váš boj za pevné a ploché bříško nebyl předem prohraný, hlídejte si jídelníček ještě více než při tvarování jiných partií.

Podívejte se také na náš magazín, kde se dočtete rady a tipy, jak se správně hýbat, jaký sport zvolit, jaký pohyb je vhodný při různých onemocněních či nadváze.

Všechny články najdete v sekci "Můj pohyb"

Jak jsme již uvedli - aby Vaše úsilí mělo i odpovídající výsledky, měli by jste pohyb vždy kombinovat se správně sestaveným jídelníčkem.

Takový jídelníček by měl respektovat Vaše požadavky a cíle, měl by být jednoduchý na přípravu a vždy obsahovat chutná a zdravá jídla. Pokud nevíte, jak si takový jídelníček sestavit, požádejte poradce o svůj stravovací plán