Správná dieta versus špatná dieta

Při slově "dieta" si mnoho lidí představí hlad, odříkání nebo jen zeleninové saláty.

Dieta by měla být ale dodržována s rozumem!

Pojďme se tedy podívat na zajímavé rady a tipy, čeho se při dietě vyvarovat a jaká dieta je ta správná ...



Dieta není hladovka!

Pravidlo č. 1: Nesoustřeďte se jen na to, co nemůžete jíst!

Dnes existuje mnoho skvělých lehkých a zdravých jídel. Nesoustřeďte se na těch několik málo vysokotučných pokrmů, které musíte omezit. Zaměřte se na jídla, která Vám chutnají, ale zároveň splňují kalorické hodnoty - šťavnaté hrozny, ananasový meloun, pikantně upravené těstoviny, libová masa, křupavé celozrnné pečivo ...

Pravidlo č. 2: Občas může být lepší tučné než nízkotučné!

Lidé často v domnění, že jedí nízkotučnou potravinu, sní velké množství (proč ne, je to přeci nízkotučné!), ale v závěru snědí více kalorií a tuků, než kdyby si dali malou porci tučnějšího jídla. Proto pozor - i nízkotučné potraviny mají kalorie!

Že dieta opravdu nemusí být hladovka, ale naopak může chutnat, zjistíte také na Moje dieta

Dieta a vaření

Pravidlo č. 3: Místo tuku jablečnou šťávu

Největší kuchařští specialisté na nízkokalorické pokrmy nahrazují až polovinu tuku vyžadovanou v mnoha receptech na sladkosti, jablečnou šťávou v poměru 1:1.

Pravidlo č. 4: Čerstvé a pikantní

Experimentujte s čerstvými bylinkami a pikantním kořením (pozor! nemluvíme o soli), abyste zdůraznili chuť a strukturu svého jídla.

Pravidlo č. 5: Žádná nudná a nevýrazná jídla

Nejhorším krokem při dietě je opakovat stále stejná či podobná jídla, na která postupem času ztrácíme chuť (nehledě na to, že stejná jídla nemohou zajistit nutriční vyváženost). Dopřávejte si při každém jídle bohatý výběr barev, struktur a druhů potravin.

Pravidlo č. 6: Kupujte potraviny, které se musí upravovat

Potraviny, které se dají hned jíst, jsou snadněji dostupné a rychleji po nich sáhneme. Snažte se kupovat jen potraviny (kromě zeleniny a ovoce!), které se nejprve musí technologicky či tepelně upravovat.

Toužíte po štíhlé postavě? Vyzkoušeli jste různé recepty na hubnutí, ale stále bojujete s kily navíc? Požádejte o radu našeho poradce a zvolte si svůj způsob hubnutí na Moje dieta

Dieta a formování postavy

Pravidlo č. 7: Zázračné krémy?

Celulitida není v podstatě nic jiného než pseudovědecký termín pro tuk uložený pod kůží (více v článku Zatočte s dolíčky). Žádné zázračné krémy na zmírnění celulitidy či zeštíhlení stehen a zadečku nemohou tedy logicky pomoci. Jedinou cestou je snížení množství tuku v těle zdravou cestou, aby nedošlo ke snížení elasticity kůže.

Pravidlo č. 8: Napínejte svaly, kdykoli to je možné

Když stojíte ve frontě na košík v samoobsluze, sedíte v práci nebo sledujete televizi, jemně, leč pevně stahujte a pak uvolňute břišní a hýžďové svaly, zas a znova, což je rychlý a příhodný trénink.

Pravidlo č. 9: Ven z domu a překonejte blabla

Blabla se nejlépe definuje slovem lenivost! Přidejte cvičení ke změnám ve stravě, abyste vytvořili krásný tvar postavy. Pro snížení množství tuku v těle zkuste aerobní pohyb: plavání, běh, rychlá chůze, turistika, cyklistka, aerobic, lyžování, alpinning, spinning a další.

Zhubnout zdravě a přitom trvale je skutečně možné! Pod odborným dohledem našich poradců zhubnete efektivně a budete se cítit plní energie. Více informací na Moje dieta